Menu
Jeżeli chcecie państwo zdobyć te rynki - MILA Państwu pomoże. Wywiad!
Dziś mamy przyjemność porozmawiać z panem Edvinasem Dovydaitisem, dyrektorem litewskiej firmy Mila, zajmującej się produkcją i dystrybucją okuć na rynki skandynawskie i brytyjskie. W wywiadzie przyjrzymy się bliżej historii i wartościom, jakie kierują firmą Mila, oraz poznamy jej ambicje na polskim rynku. Poruszymy temat obecnych i przyszłych trendów w branży okuć okiennych oraz dowiemy się, w jaki sposób Mila wspiera swoich klientów w dostosowywaniu produktów do specyficznych wymagań technicznych w krajach takich jak Dania, Szwecja czy Wielka Brytania. Serdecznie zapraszamy do lektury i odkrycia, co kryje się za nazwą Mila oraz jakie cele przyświecają firmie w dążeniu do rozwoju i wspierania partnerów biznesowych w Polsce i poza jej granicami.
Grzegorz Cendrowski: Mila, co kryje się za tą miłą nazwą firmy, jaka jest krótka historia firmy?
Edvinas Dovydaitis: Nazwa Mila pochodzi od dwóch nazwisk duńskich założycieli - (Mi)chael i (La)rs. Firma została założona w 1972 roku w celu dostarczania okuć do szybko rozwijającego się rynku okien PCV w Skandynawii. Po bardzo dynamicznym rozwoju w Danii firma ruszyła na podbój innych krajów, w których okna PCV były nowością - Wielkiej Brytanii, Irlandii, Beneluksu, itp.
Grzegorz Cendrowski: Litwa i piękne Wilno, to miejsce, w którym firma Mila Baltics prowadzi działalność, dlaczego i jakie są zalety?
Edvinas Dovydaitis: Wilno jest dobrą logistyczną, w której wygodnie jest obsługiwać klientów na północ od Wilna - Łotwa, Estonia i zachodnia Polska.
Grzegorz Cendrowski: Zawiasy i wiele gotowych rozwiązań dla rynku angielskiego i skandynawskiego, jakie one są?
Edvinas Dovydaitis: Mila ma długą i udaną historię na rynkach skandynawskich i brytyjskich oraz dużą wiedzę i doświadczenie. Opracowuje i projektuje produkty na te rynki, ma szeroką bazę klientów. Mila ma również własne akredytowane centrum testowe w Wielkiej Brytanii. Możemy i chcemy pomagać klientom w testowaniu okien pod kątem wymagań europejskich i brytyjskich, a także doradzać klientom przed rozpoczęciem produkcji zawczasu, aby wyeliminować błędy i pomyłki techniczne.
Grzegorz Cendrowski: Macie państwo już klientów w Polsce, jakich klientów (eksporterów) szukacie do współpracy?
Edvinas Dovydaitis: Naszym głównym celem są klienci eksportujący do Skandynawii i Wielkiej Brytanii / Irlandii. Są to głównie firmy z branży stolarki drewnianej lub drewniano-aluminiowej, ale także PVC. Ponieważ jesteśmy bardzo blisko Polski i mamy personel mówiący po polsku, możemy bardzo szybko dostarczać klientom (24-48 godzin) nasze produkty czyli okucia, klamki i wiele innych potrzebnych akcesoriów. Komunikując po polsku łatwo jest nam także zrozumieć, czego potrzebują klienci i znaleźć optymalne rozwiązania. Nie ma dla nas znaczenia, czy klient jest dużą, średnią czy małą firmą - zawsze zapewniamy tę samą wysoką jakość usług.
Grzegorz Cendrowski: Znajomość rynku jest niezbędna dla wszystkich potencjalnych producentów próbujących wejść na te rynki. Jak możesz pomóc?
Edvinas Dovydaitis: Wiemy dokładnie, jakie są wymagania rynkowe dla poszczególnych krajów. Pojawiają się także nowe wymagania, które zaczną obowiązywać za kilka lat. Możemy więc doradzić producentom okien, gdzie inwestować i gdzie się skupić, projektując swoje okna. Znamy trendy rynkowe, znamy zwyczaje i wymagania techniczne, inwestorskie i panujące tam mody. Możemy również przetestować okna w naszym własnym akredytowanym centrum testowym w Wielkiej Brytanii, zanim trafią na rynek.
Grzegorz Cendrowski: Czego nie mają inni, a co wy macie, czyli jak możecie pomóc swoim potencjalnym partnerom biznesowym odnaleźć drogę w Anglii, Danii, Szwecji lub Norwegii?
Edvinas Dovydaitis: Możemy zapewnić klientów, że jeśli coś pójdzie nie tak z ich oknami na naszych rynkach zbytu, możemy im pomóc, natychmiast wysyłając naszych pracowników technicznych lub zamienniki produktów. Reklamacje mogą się zdarzyć, ale ważna jest szybkość reakcji i satysfakcja klienta. Możemy również zaprojektować i wykonać unikalny produkt dla klientów, gdy jest to potrzebne czy konieczne. Magazynujemy większość naszych produktów i możemy dostarczyć 98% naszych produktów z magazynu następnego dnia.
Grzegorz Cendrowski: I już na koniec, w jaki sposób chcecie i możecie przyciągnąć potencjalnych klientów do współpracy w celu uzyskania obopólnych korzyści?
Edvinas Dovydaitis: Nasi klienci zawsze muszą mieć sytuację, w której wszyscy wygrywają. Przyciągamy klientów wyjątkowością produktu, jakością, obsługą i konkurencyjną ceną, a także szybkością dostaw i wiedzą o rynkach zbytu.
Grzegorz Cendrowski: Dziękujemy za rozmowę i podajemy bezpośredni kontakt do firmy: http://www.mila.lt/en/ .
Poniżej dwa zdjęcia z pięknego Wilna, które tylko podkreślają wagę i znaczenie firmy z Litwy przyjaznej polskim klientom.