Branżowy portal stolarki budowlanej
nowości – inspiracje - prawo - edukacja

Polska firma IT w służbie branży stolarki budowlanej

2020-04-13 | Autor: Stolarkavip
Źródło: Stolarkavip

Grzegorz Cendrowski (Stolarka VIP): Mamy pandemię koronawirusa, większość krajów dotknięta jest tą pandemią, ale jest też coś pozytywnego, internet i szybka, skuteczna komunikacja. To tam przeniosła się nasza aktywność. Co pan o tym sądzi?

Arkadiusz Dziki (na zdjęciu obok): Wszyscy śledzimy z uwagą i niepokojem rozwój wydarzeń. Zastanawiamy się jak cała ta sytuacja wpłynie w dłuższej perspektywie na nasze społeczeństwo. Rzeczywiście, kto może pracuje zdalnie, świetnie, że tak możemy sobie radzić w tej trudnej dla nas sytuacji.

Dla nas jako twórców oprogramowania praca zdalna nie jest niczym nowym, od lat część naszej ekipy realizuje swoje obowiązki częściowo lub w całości zdalnie. Pamiętamy jednocześnie, że życie toczy się też w realnym świecie, produkcja stolarki w fabrykach, transport przez ciężarówki, na powrót kontrolowane granice, a montaż u klientów. Z jednej strony widzimy obawy o zdrowie i życie, a z drugiej równie ważną troskę o utrzymanie ciągłości działalności i..

G.C. Ludzie są trochę przerażeni, różne branże trochę spanikowane, a może to najlepszy czas na odważne decyzje i pójście w internet, w specjalne aplikacje, w marketing, w sprzedaż, doradztwo, wyceny, promocje, etc.?

A.D. Z rozmów z naszymi partnerami wynika, że wiele firm z naszej branży weryfikuje swoje budżety. Tendencja jest taka, by przenosić ciężar wydatków na działania w Internecie. My to już odczuwamy.  Na pewno niepokój i niepewność nie ułatwiają podejmowania decyzji inwestycyjnych.

Jesteśmy z naszymi klientami w kontakcie i przez ostatnie tygodnie przeszliśmy przez kilka etapów oswajania się z nową sytuacją: W pierwszej kolejności odruchowo chcemy ubezpieczyć się od wszelkich nowych ryzyk, potem dochodzimy do etapu, gdzie zdajemy sobie sprawę, że w tej nowej rzeczywistości będziemy niestety działać reaktywnie – odpowiadając na wszelkie trudności z dostawami surowców, zatrzymaniem produkcji, itp.  

G.C. Na szczęście zwykle z drugiej strony możemy liczyć na większą wyrozumiałość w tym trudnym czasie?

A.D. I tak dochodzimy do kolejnego etapu - Jedyne co jest pewne, to że bezpiecznie czujemy się w domu, komunikując się przez Internet. Ostatnio widziałem interesującą statystykę wzrostów e-commerce w USA w stosunku do czasu sprzed epidemii. Praktycznie wszystkie branże notują wzrosty. Z ciekawostek: maszyny do domowych wypieków ponad 600% wzrost.

Wracając do branży i naszej działalności: Najwięcej rozmawiamy teraz z naszymi klientami o rozwiązaniach salonu stolarki online, które zapewnią spójną komunikację z konsumentami, bo to jest obszar najbardziej dotknięty w obecnym czasie. Komunikacja B2B i tak jest w dużej mierze zdalna, czasem mało zoptymalizowana (przez email, przez telefon), ale jednak to działa, natomiast kontakt z klientem końcowym wymaga przemyślanych rozwiązań.

G.C. IC Complex to firma, która pomogła już wielu firmom w Polsce i za granicą? Co macie państwo czego nie ma konkurencja i czy w ogóle jest duża konkurencja w państwa branży?

A.D. W naszej branży działa wiele firm, my jednak mamy wrażenie, że jesteśmy trochę obok głównego trendu. W IC COMPLEX patrzymy na oprogramowanie dla branży stolarki skupiając się głównie na procesach sprzedaży, ofertowania i reklamacji, czyli na komunikacji z klientami. W naszym oprogramowaniu głównym użytkownikiem jest konsument albo dealer, który ma wykonać wycenę dla konsumenta. Zatem nasze oprogramowanie ze swej natury musi być do bólu proste w obsłudze. Mamy sporo unikalnych rozwiązań dedykowanych dla sklepów internetowych, rozwiązania do wycen przez dealerów, oprogramowanie jest gotowe do działania na wielu rynkach, a przede wszystkim mamy indywidualne podejście do potrzeb naszych klientów.

Ja mógłbym naprawdę sporo opowiadać o funkcjonalnościach naszego systemu, ale nasze doświadczenie jest takie, że każda firma ma trochę inne potrzeby, dlatego zawsze zanim przejdziemy do szczegółów staramy się jak najwięcej dowiedzieć o naszym kliencie i pokazać mu te elementy, które najbardziej się sprawdzą dla jego aktualnych i przyszłych potrzeb.

G.C. Istnieje ciągła obawa, że to klienci obawiają się zakupów przez internet, ale to chyba nie jest prawdą? Przecież internet, wyceny, wizualizacje, symulacje, etc. już są powszechnie stosowane. Wirtualne salony, np. samochodów także, co będzie ze sprzedażą stolarki, czy pójdzie tym tropem?

A.D. Naszym zdaniem klienci już dawno są na to gotowi, największy opór jest wewnątrz branży – taki strach przed zmianą. Ale ta transformacja już się dzieje, niezależnie od tego oporu kolejne firmy decydują się na sprzedaż online. Obecna sytuacja dodatkowo nadaje rozpędu tej zmianie

G.C. Jak może wyglądać sprzedaż stolarki, gdy skończy się to wielkie zamieszanie i utrudnienie kontaktów związanych z koronawirusem? Czy będzie powrót do przeszłości, czy wielki krok naprzód, w informatyzacji procesów, w tym sprzedaży także?

A.D. Na pewno aktualnie więcej firm jest zainteresowanych przejściem do sprzedaży internetowej, a obecna presja ze strony konsumentów może to tylko przyspieszyć. Machina już ruszyła, środki są inwestowane, dlatego niezależnie od sytuacji z epidemią, niebawem pojawi się sporo nowych podmiotów działających w sieci.  Na pewno nie będzie powrotu do przeszłości.  Jak duża będzie zmiana? Ile procentowo sprzedaży przeniesie się do sieci? Czas pokaże.

G.C. Ludzie siedzą w domu, handlowcy także, a życie toczy się dalej. Czy aplikacje internetowe dotyczące promocji i sprzedaży mogą być pomocnym narzędziem dla handlowców i szefów sprzedaży i dlaczego?

A.D. Obecnie sklepy internetowe nadal sprzedają, pozostałe firmy realizują jeszcze dotychczasowe zamówienia, ale jednocześnie zauważają duże spadki nowych zapytań. Sprzedaż internetowa nie rozwiąże wszystkich problemów. Kwestie dostawy, montażu w dzisiejszych czasach będą stanowić ogromne wyzwanie. Dlatego warto ułatwić sobie życie w obszarze sprzedaży, odpowiedzieć na potrzeby klientów, tak by zachować niezbędną energię na skuteczną organizację całej reszty.

G.C. Czy może się pan pochwalić największymi i najlepszymi projektami w Polsce i za granicą, które państwo zrealizowaliście?

A.D. Niestety nie mogę zdradzać szczegółów współpracy, w większości naszych umów istnieją takie zapisy, a wielu klientów dodatkowo pragnie zachować całkowitą dyskrecję co do faktu współpracy z nami. Mogę natomiast powiedzieć, że z naszego systemu do zamawiania u producentów korzystają tysiące dealerów stolarki, głównie w Europie, ale również np. w USA, Kanadzie czy Australii. W każdym miesiącu za pomocą naszych sklepów internetowych realizowane są tysiące zamówień. Jest to dla nas ogromna radość, kiedy nasze oprogramowanie staje się jednym z filarów rozwoju naszych partnerów.

G.C. Który rynek cieszy się największą popularnością, francuski, niemiecki, angielski, czeski, szwedzki, włoski, jeśli chodzi o sprzedaż stolarki przez Internet?

A.D. Nie mogę wskazać jednego lidera. Patrząc na bezpośrednią sprzedaż internetową, to w naszym przypadku najistotniejsze są Niemcy, Szwecja oraz Austria. Od zeszłego roku ponownie sporo pracowaliśmy nad tym, żeby wzbudzić zainteresowanie na rynku polskim. Co istotne, podchodzimy do naszego rynku nieco inaczej i dzięki temu znacznie obniżyliśmy koszt wdrożenia sklepu, a także koszt jego obsługi na początkowym etapie. Dzięki tym zmianom poprawiamy dostępność do tych narzędzi również dla nieco mniejszych podmiotów. Z drugiej strony nasze narzędzia B2B (to też jest sprzedaż przez internet) - są szeroko wykorzystywane w podobnym stopniu w na rynkach niemieckim, włoskim, francuskim, a także na pozostałych europejskich rynkach.

G.C. Jaka była, jaka jest skuteczność tych aplikacji, czy są jakieś statystyki, czym można przekonać tych nieprzekonanych?

A.D. Narzędzia do sprzedaży dla partnerów obniżają znacząco koszty wycen. Zwłaszcza przy eksporcie jest to nieocenione, kiedy specjalista ze znajomością danego rynku może obsłużyć powiedzmy 5 razy więcej klientów niż gdyby sam przygotowywał wszystkie wyceny. Z naszym systemem i naszym wsparciem w postaci szkoleń, zazwyczaj osiągamy taki wskaźnik po roku od podpisania umowy. Drugi aspekt jest taki, że system dla pracowników producenta wyświetla całe zamówienie w j. polskim, tym samym np. niemieckojęzyczny handlowiec nie musi analizować każdego zamówienia. Jak łatwo zauważyć zwiększa się nie tylko wydajność, ale i elastyczność zespołów handlowych. 

W sklepach internetowych koszt jednostkowej sprzedaży jest zwykle kilkukrotnie niższy niż sprzedaży w salonie stacjonarnym. Oczywiście wymaga to inwestycji w narzędzia, ale później możliwe jest skalowanie gotowego rozwiązania. W sklepie internetowym zmieści się więcej klientów niż w stacjonarnym. Dużo łatwiej jest skalować sprzedaż, a dodatkowo pojawia się dostęp do danych analitycznych, które pozwalają lepiej przewidywać i planować rozwój biznesu.

G.C. Jak wygląda taka przykładowa aplikacja, przykład (link) kilka słów o tej aplikacji, w jaki sposób pomaga w sprzedaży?

A.D. IC COMPLEX oferuje kilka grup rozwiązań, dedykowanych do różnych zastosowań:

  1. Współpraca ze stałymi kontrahentami (B2B)
  2.  Detaliczna sprzedaż internetowa stolarki (sklepy internetowe, sprzedaż online)
  3. Pozyskiwanie zapytań ofertowych (leadów)

W każdej z tych grup posiadamy narzędzia dostosowane do różnych potrzeb. Nie udostępniamy poszczególnych wersji demo szerokiej grupie odbiorców, natomiast przekazuję Państwu link do naszego formularza, za pomocą którego można uzyskać dostęp do demo oraz umówić się na rozmowę. Oto ten link:  https://iccomplex.eu/demo-request/vip

 

G.C. Na koniec tradycyjnie, dlaczego warto pochylić się nad nowymi narzędziami dotyczącymi skutecznej i profesjonalnej sprzedaży stolarki on-line?

Zawsze warto zadbać o rozwój swojego biznesu, a szukanie skutecznych kanałów sprzedaży do takich działań należy. Teraz mamy trochę więcej czasu, który normalnie spędzilibyśmy w podróży, warto go wykorzystać na poznawanie nowych możliwości i my je z przyjemnością państwu dostarczymy i powiemy, dlaczego warto je zastosować już dziś, żeby być gotowym na jutro, czyli za chwilę.

Grzegorz Cendrowski: IC Complex to zespół złożony z doświadczonych inżynierów pomagający branży stolarki otworowej w kreowaniu innowacyjnych systemów wspomagających sprzedaż przez Internet.

Arkadiusz Dziki: Badania wykazują, że coraz więcej klientów zaczyna poszukiwania produktów, w tym okien, drzwi, bram, osłon właśnie. Dlatego zapraszam do bezpośredniego kontaktu z zespołem IC COMPLEX, a przedstawimy Państwu niesamowite możliwości sprzedaży okien, drzwi, bram, rolet, osłon, etc.. w Internecie- i nie tylko w Polsce, ale i za granicą.

Bezpośredni kontakt: Arkadiusz Dziki, e-mail: a.dziki@iccomplex.eu  tel. +48 17 783 83 73

Przeczytaj także

Fakro i regaty żeglarskie w Dalmacji 2019

  XII budowlane regaty branży budowlanej Uczestnicy XII MISTRZOSTW POLSKI BRANŻY BUDOWLANEJ W ŻEGLARSTWIE MORSKIM – Regatta Build Cup’2019 w ubiegły weekend dopłynęli do ostatniego portu na trasie, jaka wiodła przez malowniczo usytuowane akweny Północnej Dalmacji. W wydarzenie, organizowane przez firmę...

Velux mówi swoje, Fakro mówi swoje, a KE swoje

"Fakro kontra Velux - teraz już czas na sądową batalię". "Bruksela bierze stronę duńskiego Veluxa". "Polskie Fakro będzie walczyć". To są tylko trzy tytuły prasowe, a poniżej więcej szczegółów na ten temat. Komisji Europejskiej zajęło aż 6 lat, żeby stwierdzić,...

Nasi partnerzy