Branżowy portal stolarki budowlanej

Bohaterowie akcji #DumnyDekarz – kim są?

2019-07-25 | Autor: Aleksandra Kanderska
Źródło: #DumnyDekarz

To już trzeci miesiąc, odkąd pod mecenatem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy trwa akcja branżowa promująca dekarstwo i zawód dekarza. Jednym z elementów kampanii jest cykl wywiadów z dekarzami i mistrzami dekarstwa, przybliżający blaski, ale również wyzwania dla branży. Rozmowy zebrano na łamach wydania DEKARZE 01/2019, które jest dostępne za darmo na stronie internetowej inicjatywy.



ROCZNIK DLA PROFESJONALISTÓW

Bohaterami pierwszego wydania „Dekarzy” są mistrzowie dekarstwa, dekarze a także mistrz ciesielstwa. Wszystkich rozmówców łączą takie czynniki jak renoma, tradycja, wiedza i pasja. W inspirujących wywiadach dzielą się m.in. swoim doświadczeniem zawodowym, zaobserwowanymi trendami oraz opinią o kondycji branży.

SPOKOJNI O JAKOŚĆ
Dokładność i uczciwość w wykonaniu powierzonych zadań powodują, że firma prowadzona przez Marka i Pawła Francuzów darzona jest zaufaniem i cieszy się zasłużoną renomą. Ich recepta na sukces to trzy proste składniki: najwyższa jakość, zgrana ekipa i dystans do siebie. Dekarstwo gości w ich domu od dawna. Marek Francuz zaczynał ponad dwadzieścia lat temu ucząc się fachu od swojego wuja. Dzisiaj, wraz z synem prowadzą firmę, z powodzeniem realizując prestiżowe inwestycje.



BABA NA DACHU

Od ponad dwudziestu sześciu lat Jan Stożek rozwija przedsiębiorstwo dekarskie. Od ośmiu wspiera go w tym córka Agnieszka, która choć nadal bywa sensacją na budowie, na dachu czuje się jak kot. W firmie rodzinnej, gdzie fach przekazywany jest z pokolenia na pokolenie, wymiana doświadczeń i wzajemne wsparcie są jak więźba. Sprawy rodzinne zostają zawsze w domu. Na budowie są dla siebie po prostu pracownikami. Albo szefem i pracownikiem, choć nie zawsze musi być tak, jak wymyśli szef. W firmie rodzinnej nie chodzi o stanowiska – praca ma być po prostu wykonana najlepiej.



PANOWIE OD LOGIKI

Zaczynali w połowie lat dziewięćdziesiątych. Uczyli się wszystkiego sami, od podstaw, szukając doświadczeń i szkoleń, gdzie się da. Choć zarażać wiedzą w tej branży nie jest łatwo – teraz sami szkolą młodych adeptów branży. Jak na doświadczonych dekarzy przystało, Daniel Baliński i Marcin Solarek wyzwań się nie boją. Specjalizują się w projektach niszowych, wymagających wyspecjalizowanej wiedzy. I chcą się nią dzielić. Stale rozwijają w praktyce nowe technologie, jak chociażby ocieplenia nakrokwiowe, które podpatrzyli podczas urlopu w Alpach. Podkreślają, że czas spędzony na dachu procentuje oraz wierzą w przyszłość konkretnych specjalizacji dekarskich, które pozwolą na podniesienie jakości oddawanych prac.



LATAJĄCY BRACIA

Założona w 1983 roku firma ojca Bednarskich, dzięki zaangażowaniu trzech braci działa nieprzerwanie do dziś. Jak mówią, o dzięki temu, że się uzupełniają. Karol specjalizuje się w dachówce, Sylwester robi więźby i wszystkie detale, Wojciech pracuje przy giętarce. Wychowali się nieopodal lotniska, które zawsze odwiedzali podczas powrotu ze szkoły. Tak zaczęła się ich fascynacja lataniem, ale świat z góry obserwują nie tylko z perspektywy paralotni. Początkowo pomagali ojcu w drobnych pracach dekarskich, z czasem przyszło więcej obowiązków na dachu. Na wszystko trzeba było sobie samodzielnie zarobić. Lubią kontakt z ludźmi, a klienci po oddaniu dachu nierzadko lądują z nimi na paralotni.



DEKARZE 01/2019

Rocznik można bezpłatnie pobrać ze strony internetowej www.dumnydekarz.pl Bardzo ważnym elementem strony jest również generator grafik – każde wgrane zdjęcie ozdobione logiem akcji to 10 zł przekazane do Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, które posłuży do ufundowania stypendiów najlepszym uczniom klas dekarskich w roku szkolnym 2019/2020. Opcjonalne udostępnienie zdjęcia z hashtagiem #DumnyDekarz to ważny wyraz uznania dla akcji oraz wsparcie wyższego celu.

Przeczytaj także

Działania Roto Okucia Budowlane wyróżnione w raporcie FOB

Dwa projekty realizowane przez Roto Okucia Budowlane wyróżniono w najnowszym raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki 2018”. Kampania na rzecz bezpieczeństwa oraz działania wspierające rozwój zawodowy młodzieży zostały uznane za wzorcowe przykłady działań społecznie odpowiedzialnych. Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB)...

REHAU Polska wydaje 100 000 pln na walkę z koronawirusem

Przejście pracowników na pracę zdalną, przeniesie szkoleń z tradycyjnej formy spotkań na webinaria online czy przełożenie eventów na drugą połowę roku – to jedne z podstawowych działań podjętych na początku marca przez spółkę REHAU. Jednak najważniejszym i natychmiastowym zadaniem było...

Nasi partnerzy