Branżowy portal stolarki budowlanej

polando.de wspiera polskie firmy, także producentów okien i drzwi

2019-11-15 | Autor: gec consulting grzegorz cendrowski
Źródło: polando

POLANDO.de wspiera polskie firmy na rynku niemieckim

Polskie firmy bez kompleksów podbijają zagraniczne rynki, a najatrakcyjniejszym odbiorcą usług pozostają niemieccy konsumenci. Pierwsza gospodarka Unii Europejskiej jest otwarta na towary i usługi zza wschodniej granicy. Przed polskimi przedsiębiorcami duże wyzwanie, ale też niepowtarzalna szansa na rozwój. 

na zdjęciu właściciel firmy Artur KasiubowskiPotencjał polskich produktów dostrzegł Artur Kasiubowski (na zdjęciu obok), założyciel portalu POLANDO.de, który wspiera przedsiębiorców na rynku niemieckim. Od 2016 roku pomaga firmom, które świadczą swoje usługi po obu stronach granicy. POLANDO.de łączy przedstawicieli różnych branż, którzy mają wspólny cel – chęć dotarcia do niemieckich konsumentów.

- Chcemy w pozytywny sposób zaprezentować Polskę, która w niczym nie odstaje od krajów Starej Unii. Tworzymy produkty dobrej jakości, usługi są wykonywane w sposób etyczny i zgodnie z wysokimi standardami, jesteśmy kreatywni i pracowici. Portal POLANDO.de skupia firmy, które widzą dla siebie miejsce na niemieckim rynku i chcą się rozwijać w tym kierunku – mówi Artur Kasiubowski. – Niemcy odchodzą od myślenia o Polsce jako tanich wakacjach nad Bałtykiem i przygranicznym handlu. Szukają u nas produktów, które ceną i jakością przebijają te dostępne na rynku niemieckim. A my prezentujemy odbiorcom pełen katalog propozycji.       

Choć powszechnie uważa się, że dobra usługa broni się sama, niezbędna jest pomoc w przybliżeniu jej klientom. W natłoku reklam trudno dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, a koszty promocji w mediach mogą okazać się zaporowe dla mniejszych przedsiębiorców. Sprawa komplikuje się, kiedy w grę wchodzi obecność na obcym rynku. Nie chodzi jedynie o różnice językowe – uwzględnić należy również inne nawyki konsumentów, przyzwyczajenia i sposób myślenia.

- Niemcy – szczególnie ci żyjący w pasmie przygranicznym – zdążyli już poznać i docenić polską jakość. Szanują nas za elastyczność i umiejętność dostosowania się do potrzeb sytuacji. Chętnie korzystają z usług polskich firm, ponieważ te zwykle oferują szybszy czas realizacji, jednocześnie pozostając tańszymi od niemieckiej konkurencji. Przy tym poziom jakości naszych produktów i usług wcale nie odbiega od tych, które oferowane są za zachodnią granicą – dodaje Artur Kasiubowski.

Płatności naszych zachodnich sąsiadów stanowiły aż jedną trzecią wszystkich wydatków obcokrajowców w 2018 r. w Polsce i sięgały ponad 4,7 mld zł.* Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna, w 2018 r. rynek niemiecki odpowiadał za około 35% wszystkich przyjazdów turystów zagranicznych do Polski. Skuteczna promocja polskich firm w Niemczech przekłada się na stały wzrost tych wartości.

*dane Głównego Urzędu Statystycznego

 -----------

POLANDO.de to niemiecka firma założona w 2016 roku, by pokazać Niemcom wszystko, co najlepsze w polskich przedsiębiorcach. Jest to pierwsza inicjatywa zajmująca się kompleksową obsługą marketingową polskich przedsiębiorstw na niemieckim rynku i największy portal skierowany do niemieckich konsumentów poszukujących polskich usług. W 2019 roku strona odnotowała prawie pięć milionów odsłon.

Przeczytaj także

Polska stolarka eksportem stoi - trudne czasy i co dalej ?

  Pierwszy dwudniowy Konwent Stolarki VIP odbył się 2013 roku i uczestniczyło w nim ok. 130 osób, od tego czasu upłynęło już trochę czasu i zorganizowaliśmy już ich 32, w których uczestniczyło prawie 6500 branżowców. Gościliśmy producentów okien, drzwi, bram,...

Polscy producenci z wizytą w firmie VORNE

Prezentacja innowacyjnych rozwiązań, zwiedzanie fabryki, udział w największych targach w regionie Euroazji a także spacer po Stambule to punkty programu jakie firma VORNE przewidziała dla polskich producentów stolarki otworowej zaproszonych do siedziby firmy w Stambule.   Polsko-tureckie spotkanie Dzień techniczny...

Nasi partnerzy