Branżowy portal stolarki budowlanej

Roto Professional Service – dobre efekty nowej strategii w 2020 roku

2021-02-24 | Autor: Stolarkavip
Źródło: Roto Frank


Roto Frank Professional Service (RPS), spółka w Roto Holding AG, wstępnie podsumowała wyniki za rok 2020. W drugim roku działalności, podobnie jak w pierwszym, firma spodziewa się dwucyfrowego wzrostu sprzedaży. Szeroka gama usług z zakresu serwisu okien i drzwi pozwoliła na elastyczne dostosowanie się do zmienionej struktury popytu w czasie pandemii. RPS kontynuuje strategię dywersyfikacji oferty, wzmacnia sieć firm partnerskich, rozwija produkty i współpracę B2B z producentami.

Firma Roto Frank Professional Service GmbH, działająca na rynkach niemieckojęzycznych odnotowała różne efekty pandemii, przekładające się na wyniki w roku 2020. Jednym z nich jest zmniejszenie ilości napraw wynikających z włamań, a jednocześnie wzrost zamówień w segmencie zabezpieczeń. Wpływ na efekty działalności miały m.in.: ograniczenia programów edukacyjnych na rzecz bezpieczeństwa, znaczny spadek zleceń od zarządców nieruchomości czy odwołanie wydarzeń targowych dla użytkowników stolarki. Jednak w ciągu roku sytuacja ponownie się poprawiła. Obecnie RPS notuje ogólny wzrost liczby zapytań serwisowych.

Rozwiązania w walce z COVID-19

Podczas 15. Międzynarodowej Konferencji Prasowej Roto w listopadzie, dr Christian Faden (na zdjęciu po lewej), dyrektor zarządzający Roto Frank Professional Service, podsumował wyniki sprzedaży. Podkreślił, że w dobie pandemii sprawdziła się koncepcja dywersyfikacji portfela usług i uniezależnienia od poszczególnych segmentów. Rozbudowany program dedykowany jest obszarom: remonty i renowacje, zwiększanie efektywności energetycznej, ochrona przed włamaniem, odbiory budowlane, naprawy, konserwacja i ochrona przeciwsłoneczna oraz serwis okien dachowych.

Dr Christian Faden zwrócił uwagę na nowe technologie i rozwiązania, stworzone przez Roto w celu skutecznego przerwania łańcucha infekcji. Przykładem jest powłoka powierzchniowa „PM-Shield”, do stosowania na klamkach, zatwierdzona przez Federalny Instytut Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w Niemczech. Potwierdzono skuteczne niszczenie 99% wirusów z otoczkami, w tym grypy i COVID-19 oraz bakterii. Powłokę można nakładać także na zamontowane już klamki.

W kontekście pandemii dr Christian Faden odniósł się też do problemu wentylacji w szkołach. Zły stan okien uniemożliwia często niezbędne intensywne wietrzenie, a tym samym spełnienie wymogów profilaktyki antywirusowej. Ponieważ całkowita wymiana okien w placówkach edukacyjnych obecnie często nie jest możliwa ze względu na koszty, pilnie potrzebne są szybsze i skuteczniejsze rozwiązania. Dlatego zakres usług RPS obejmujący naprawę okuć, wymianę uszkodzonych części i zdemontowanych klamek w obiektach dydaktycznych wykonywany jest w priorytetowo krótkich terminach.

Rozwój sieci partnerskich

Zdaniem zarządu RPS nie można jeszcze dokładnie oszacować skutków restrykcji związanych z pandemią. Optymistycznym sygnałem dla branży jest rosnące znaczenie budownictwa mieszkaniowego, w tym jednorodzinnego. Jednak do czasu wprowadzenia szczepionek trudno prognozować sytuację na rynku.

W 2020 roku RPS w dalszym ciągu rozbudowywało sieć przedstawicielstw, o kolejne wykwalifikowane firmy partnerskie. Do stowarzyszenia, skupiającego osiem firm w Niemczech i Szwajcarii, dołączyła firma Schirrmacher Sicherheits- und Fenstertechnik GmbH, zatrudniająca ok. 20 pracowników. W październiku dołączyła też nowo utworzona firma Frank Sicherheits- und Fenstertechnik GmbH, wykorzystująca infrastrukturę zakładu Roto w Leinfelden-Echterdingen. Obie działają na terenie Niemiec.

Współpraca B2B z wykorzystaniem nowych technologii

Współdziałające w ramach RPS firmy występują wspólnie pod hasłem „Service Friends for Windows and Doors”. Oferta serwisu kierowana jest do użytkowników okien i zarządców nieruchomości. Dla firm zrzeszonych na stronie www.service-friends.de, Roto prowadzi wspólne działania marketingu on-line. To kolejna konsekwencja zmiany kanałów informacyjnych i sprzedaży w kierunku rozwiązań cyfrowych w czasach pandemii.

Zadowolony producent i użytkownicy

Współpraca B2B producentów okien z Roto Frank Professional Service daje im możliwość skoncentrowania się na podstawowej działalności. Przykładem jest zrealizowany ostatnio projekt RPS dla firmy Kneer-Südfenster, w ramach którego Roto objęło serwisem dwa obiekty, wyposażone w okna Kneer w Berlinie i Monachium. W pierwszym z nich RPS zrealizowano naprawę uszkodzeń profilu, powstałych po montażu, a w drugim wszelkie prace wykończeniowe przed odbiorem końcowym.

Florian Kneer, dyrektor zarządzający w firmie Kneer-Südfenster, bardzo pozytywnie ocenia współpracę z „Service Friends”, podkreślając dostępność usługodawcy i krótki czas reakcji na terenie całego kraju, niezawodne i perfekcyjne technicznie wykonanie oraz szybkie i nieskomplikowane rozwiązania. Potwierdzeniem są pozytywne reakcje użytkowników. „Usługa posprzedażowa musi być na najwyższym poziomie, adekwatnym do wysokiej jakości naszego produktu i montażu okien. Przekonanie i świadomość klienta, że będzie pod dobrą opieką także po zakupie, zapewnia nam dalsze zamówienia” – podsumowuje Florian Kneer.

Przeczytaj także

Cele klimatyczne Deceuninck otrzymują walidację

  Po przeprowadzeniu szczegółowej oceny celów redukcji emisji gazów cieplarnianych Deceuninck eksperci inicjatywy Science Based Targets initiative (SBTi) dokonali ich walidacji, zatwierdzając, że plan redukcji emisji firmy jest zgodny z wiedzą naukową w dziedzinie zmian klimatu. Ocena SBTi W roku...

Pozbud sprzedany

Pozbud sprzedany! Roman i Tadeusz Andrzejak, mniejszości udziałowcy firmy, ale z tzw. złotą akcją sprzedali swoje pakiety w firmie Pozbud S.A. Firma powstała 47 lat wstecz czyli w 1973 roku. Nie było łatwo, jako to w polskiej rzeczywistości - były...

Nasi partnerzy