Branżowy portal stolarki budowlanej

10 lat IRBS. Ekologiczne wyzwania i szklane innowacje – rozmowa z Ryszardem Chłopkiem.

2025-01-12 | Autor: StolarkaVIP
Źródło: Pilkington Polska

Kultowy Konwent na Zamku w Gniewie organizowany prezz StolarkaVIP zbliża się wielkimi krokami! W dniach 26–27 lutego 2025 roku Zamek Hotel&Spa w Gniewie ponownie stanie się centrum branży stolarki budowlanej, gromadząc przedstawicieli producentów, dostawców komponentów, maszyn, urządzeń oraz salonów stolarki. To prestiżowe wydarzenie, jak co roku, będzie okazją do podsumowania osiągnięć minionych 12 miesięcy oraz zaprezentowania prognoz i trendów na nadchodzący rok. Nieodłącznym elementem konwentu jest również uhonorowanie firm za ich wkład w rozwój innowacji w ramach programu Innowacyjne Rozwiązania Branży Stolarki (IRBS).

W gronie ubiegłorocznych laureatów znalazła się firma Pilkington Poland, od lat wyznaczająca kierunki w projektowaniu i produkcji szkła o wysokiej wartości dodanej. O innowacjach, ekologicznych wyzwaniach oraz przyszłości szkła w architekturze rozmawialiśmy z Ryszardem Chłopkiem, kierownikiem produktów o wartości dodanej w Pilkington Polska

Zapraszamy do lektury krótkiego wywiadu, który przybliża nie tylko nowoczesne technologie i rozwiązania w branży stolarki, ale także pokazuje, jak szkło może poprawiać jakość życia oraz wspierać zrównoważony rozwój.

Grzegorz Cendrowski: Jakie innowacje w zakresie produktów o wartości dodanej mogą zyskać na znaczeniu w nadchodzących latach?
Ryszard Chłopek: Na pewno użytkownicy będą stawiać na wszelkiego rodzaju rozwiązania „sterowalne”, a nie pasywne jak dotychczas, np. szyby, które chronią przed hałasem, ale aktywne rozwiązania, których właściwości mamy wtedy, kiedy potrzebujemy. Można to porównać do VOD, czyli telewizji na życzenie, co jest niezwykle popularne. Ochrona przed światłem, nagrzewaniem, grzanie, przyciemnianie - ale nie cały czas, lecz wtedy, kiedy to uruchomimy, najlepiej ze smartphone.

Grzegorz Cendrowski: W jaki sposób producenci szkła mogą dostosować swoje produkty do rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów?
Ryszard Chłopek: Promując nadal rozwiązania chroniące przed nagrzewaniem, ucieczką ciepła, promując produkty o zredukowanym CO2, produkty z recyklingu – jak wiemy szkło można recyklingować bez końca.

Grzegorz Cendrowski: Czy zauważają Państwo wzrost zapotrzebowania na szkło, które oferuje dodatkowe funkcjonalności poza energooszczędnością?
Ryszard Chłopek: Oczywiście – konsumenci szukają ochrony przed słońcem, hałasem, często także prywatności, szukają rozwiązań ekologicznych.

Grzegorz Cendrowski: Jakie nowe produkty mogą pojawić się w 2025 roku? 
Ryszard Chłopek: Na pewno będzie to rok dalszego rozwoju i pogłębiania tematyki redukcji CO2, produktów aktywnych, jak cała dotychczasowa gama HomeComfort – wszystkie produktu oparte na sterowaniu, zasilane energią. Na pewno nadal jest ogromne pole do wejścia i rozwoju produktów fotowoltaicznych, które będą powszechnie stosowane w oknach czy na fasadach.

Grzegorz Cendrowski: Czy klienci coraz częściej poszukują produktów szklanych do wnętrz? Jakie innowacje w zakresie estetyki i wzornictwa są obecnie najbardziej popularne?
Ryszard Chłopek: Szkło we wnętrzach cały czas zdobywa rynek – rosnące możliwości jego obróbki, nadruków, wyświetlania na szkle obrazów czy animacji to ogromne pole do popisu dla architektów wnętrz użytkowych i domów. Kolorowe przeszklenia, lustra w kolorze czy z nadrukami - to wszystko co może stać się absolutnym must have nie tylko naszych łazienek, ale i wnętrz komercyjnych, np. spa, siłownie, baseny itd. Popularną innowacją w zakresie wzornictwa jest szkło odbarwione Pilkington Optiwhite™ - idealne dla osób, którzy poszukują we wnętrzach neutralnych barw przy spełnieniu funkcji szklanych ścian.

Grzegorz Cendrowski: Dziękuję za rozmowe i zapraszamy na 36 Konwent Stolarki na Zamku w Gniewie.

P.S. Trwa już nabór do X edycji programu IRBS 2025, który od lat wyróżnia najlepsze rozwiązania w branży, podkreślając innowacyjność i zaangażowanie w rozwój nowoczesnych technologii. Można jeszcze zgłosić swoje rozwiązanie do tego programu. Kontakt: marketing@stolarkavip.pl, tel. 531-561-202. Warto się pospieszyć!

 Więcej informacji na temat firmy i oferty firmy znajdą Państwo na stronie: www.pilkington.pl 

Przeczytaj także

Problemy z umowami i pracownikami - Ważne szkolenie.

Od kilku lat możemy obserwować trwające  nieustające zmiany w prawie pracy. Na początku roku  2019 r. zaplanowano rewolucyjne zmiany dotyczące zasad prowadzenia dokumentacji pracowniczej, ale to z pewnością nie jedyny obszar w którym doczekamy się zmian. Śledzenie zmian w przepisach...

Deceuninck - Quick Step i Tour de Pologne

Deceuninck - Quick Step już od 3 sierpnia w Polsce w Tour de Pologne Deceuninck na początku roku został sponsorem tytularnym międzynarodowej drużyny kolarskiej, która w ciągu ostatnich kilku lat pokazała, że jest jednym z najlepszych zespołów w kolarstwie. Od...

Nasi partnerzy