Branżowy portal stolarki budowlanej
nowości – inspiracje - prawo - edukacja

Sprzedaż on-line stolarki, korzyści i zagrożenia.

2021-03-15 | Autor: Stolarkavip
Źródło: Stolarkavip

Czy duży producent, który posiada sklep on-line wyręczy lokalnych dilerów od sprzedaży i spowoduje, że staną się tylko punktem pomiaru/odbioru/montażu/serwisu okien tego producenta?

Ten przykład, który dziś prezentujemy powinien dać sporo do myślenia i wbrew pozorom nie są to już odosobnione działania on-line. Internet staje się bardzo ważnym narzędziem sprzedaży, a tak przy okazji, możemy nawet stwierdzić, że prezentowany okna nie są wcale tanie - to może dobrze! Fakty są jednak takie, że inicjatywa sprzedaży nie pochodzi od sprzedawcy, z rekomendacji klientów, lecz z reklamy producenta okien, ze sklepu internetowego, który był/jest reklamowany w popularnym serwisie internetowym.

Czy walka cenowa przeniesie się z salonu do sklepów internetowych i czy przypadkiem nie będzie to walka o najniższą cenę, którą mogą np. zaoferować producenci, którzy nie mają dilerów i będą sprzedawać bezpośrednio ze swojego magazynu, z montażem lub raczej bez - a niech się klient martwi. Ważna jest czy może być niska cena, czy może jednak wygoda i szybkośc dostawy, a co ze i 100% przedpłatą. Czy i jak faktycznie będzie? Czas pokaże, ale hostoria dzieje się na naszych oczach. Poniżej kilka przykładowych wycen i wycinki Regulaminu Sprzedaży - też ciekawe!

Czy w takim bądź razie lokalny diler, który nie jest punktem fabrycznym, nie jest punktem franczyzowym może odmówić sprzedaży na takich zasadach, jak w ofercie producenta? To pytanie może na dziś brzmi nieco retoryczne, ale z pewnością będzie się pojawiało coraz częściej. Czy okna, drzwi, bramy i rolety będą sprzedawane jak buty, farby, czy elektronika, sprzęt AGD czy jednak jest to bardzo zindywidualizowany produkt/rozwiązanie?  Kto ponosi odpowiedzialność za dokonanie pomiaru, kto narzuca warunki płatności, rękojmi i gwarancji? Niektóre punkty regulaminu sprzedaży odpowiadają na te wątpliwości, ale z pewnością jest to temat do dyskusji.

Ciekawe jest też stwierdzenie w Regulaminie, że „cenę za produkty ustalana jest odrębnie i każdorazowo Sprzedawca”. Czy to oznacza, że podana cena w konfiguratorze obowiązuje czy nie? Tak czy inaczej na te i wiele innych pytań będziemy musieli odpowiedzieć sobie sami, zanim na dobre rozkręci się biznes sprzedaży internetowej okien, drzwi, bram czy rolet.

Jest jeszcze jeden argumnet za posiadaniem sklepu internetowego, a jest nim brak pracowników, brak ekip montażowych i konieczność poszukiwania nowych rynków zbytu w Polsce i za granicą.

Przeczytaj także

Innowacyjne Rozwiązania Branży Stolarki 2019

Od innowacji do sukcesu w branży stolarki budowlanej – Laureaci programu IRBS 2019 Z określeniami innowacja czy innowacje kojarzymy działania skierowane na wdrożenie zmian prowadzących do wzrostu nowoczesności i konkurencyjności firmy, a więc w efekcie do podniesienia jej wartości. Dla...

StolarkaVIP zaprasza nowe salony stolarki

W elitarnej grupie Rekomendowanych Salonów Okien i Drzwi VIP pojawiły się kolejne, którym serdecznie gratulujemy. Są to następujące salony: Izoplast z Grodziska Mazowieckiego, Klucz Serwis z Grójca, Prestige z Białegostoku, Artmar z Brzeska, Adwil z Tczewa, MS ze Szczecina, Okna...

Nasi partnerzy